En minut i tolv

En minut i 12, har precis ätit några knäckemackor, det är inte dumt det! Dagen har varit både aktiv men lugn. Jag har varit ledig och sysselsatt mig med att gå runt ån, mata änderna, handla, träffa mamma, fika på stan med Sebbe och sedan tagit det lugnt hemma. Imorgon ska jag jobba och efter det träna och spana på jeans, men jag blir inte förvånad om jag kommer hem med annat än just jeans. Men nu är jag verkligen sugen på att köpa jeans, hoppas jag hittar flera par!

Det är verkligen intressant hur livets vägar bara ändras helt plötsligt. Hur en vardag byts ut mot en annan, relationer som tar slut men andra startar. Man vet då aldrig vad man ska förvänta sig av livet riktigt. Man får ta vissa saker lite som de kommer helt enkelt. På något sätt ligger det en charm i det med, men ibland vill man tjuvkika för att kunna känna sig lugn, eller för att kunna förbereda sig på det värsta.

vad man inte ska glömma bort är att

1. Du själv har ansvar över din egen lycka. Man kan ta hjälp av andra och andra kan få en att må bra, men själva ansvaret att ta tag i sitt eget liv och göra det man mår bra av, det kan man bara göra själv.

2. Umgås inte med personer som får dig att må dåligt på ett eller annat sätt, du är värd så mycket mer. Låt dig inte behandlas illa. DU är det Viktigaste i Ditt liv. Älska andra kan man göra ändå, men man ska inte glömma att se till sig själv.

Kanske självklara saker för en del personer, och det är jätte bra i så fall. För mig har dessa två punkter blivit lite mer uppenbara den senaste tiden.



Bild från landet :)

Kommentarer
Postat av: Sara

va fint du skriver :)

Postat av: Fru Evelina

många kloka ord där tjejen!

hoppas du haft en bra dag!

kramar

2009-02-25 @ 17:16:51
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback