Pysseldag

Sådär då har klockan slagit 17.32, tvätten är avklarad och placerad på sin rätta plats i garderoben/byrån. Jag har fixat med en hel del telefonsamtal idag, kollat upp lite viktiga saker på Internet och haft det ganska lugnt.
Lagade en god lunch till mig själv:

2ägg
0.75 dl carbonarasås
lite Thai Sweet Chili sås
Körsbärstomater
Fetaost

Äggen stekte jag som en omelett, med lite skinksås i, och ja, smaksättning med tomater,fetaost och chilisås. Väldigt enkelt och gott måste jag säga. Nyttigt och mättande med för den delen vilket gör det hela lite roligare.

Eftermiddagen består av enkla sysslor. Jag ska snart börja laga lite mat. Blir nog röbetssallad med lövbiff och gurka, vet inte om det går ihop sig i smak däremot? Senare ska jag gå över Vasavägen och in på nästa gård, där bor mina föräldrar. Ska lämna nycklar till min storasyster Lisa, hon kom hem från Thailand idag och jag har varit både hundvakt och lägenhetsvakt. Mamma ska träffa henne imorgon så det blir smidigast.
Ikväll ska jag kanske träffa D lite senare för en kvällspromenad. Vi var ute en sväng igår och det var riktigt skönt. Vi spelade även kort, Spansk skitgubbe ( D gav upp efter en omgång för jag vann) , därefter spelade vi poker vilket var riktigt roligt!

Ne, nu ska jag börja fixa inför middag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback