Snö och advent!

Helgen var en riktig kanon helg!

Fredagen: Efter att ha rusat ner till affären, handlat mat, cyklat hem i uppförsbacken och börjat laga mat kom min älskling. Vi åt mat, kollade på Enemy of the State med Darres favorit Will Smith. Filmen är ju riktigt bra, vi båda har sett den flera gånger. Men jag är ju sån som inte kommer ihåg ett skvatt efter att ha kollat..okej ibland gör jag det. Men ofta så märker jag nya saker. Dario där emot, han kan repetera meningar efter meningar från hur många filmer som helst! Men ja, jag blir i alla fall alltid överraskad :P

Lördagen: Storasyster mådde inte så bra så vi åkte inte och tränade på gymmet. Istället var vi ute i solen på en 1,5h promenad med världens bästa hund, Dexter! Han är verkligen den sötaste och roligaste hunden. Efter att jag var hundvakt en vecka så får jag aldrig vara ifred när jag kommer och hälsar på. Han bokstavligt talat kryper mellan benen på mig för han blir så lycklig! Han är gó!
Efter vår långa och härliga promenad med mycket syskonprat så bar det av ner mot stan och lunch! Riktigt god asiatisk buffe, tyvärr kostade vattnet (vanligt kranvatten) 8 kronor..!! Helt sjukt!

På kvällen hade jag laddat upp med en monsterstor godispåse, i alla fall 3 gånger så stor som vi brukar köpa. Det var vi värda jag och Darre. Den tog slut snabbt! Vi kollade på Deja vú med Denzel Washington, sevärd!

Söndagen bestod av en härlig promenad med mamsen vid vattnet. Därefter handlade vi och åt lunch. Sedan gick jag på Darres basketmatch och sen hemåt för att baka pepparkakor (läs äta pepparkaksdegen!) Fina och spröda, riktigt smaskiga! Dock tycker jag som sagt bättre om degen, haha! Senare blev det  mat och vi tittade på Da Vinci Koden, helt okej.

Hoppas ni hade en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback