Söndag utan ångest och en konkurrerande kvinna


Så var det söndag igen och i vanliga fall brukade det alltid innebära någon form av ångest. Antingen hade man mycket plugg och många prov eller så var det något annat. Men idag sitter jag här på söndagskvällen och jag känner varken ångest eller press eller något liknande och det är så skönt. Jag är ju i skolan en gång i veckan och skriver uppsatser med amerikaner men det ger ju inte den ångest som 3 prov på en vecka ger..så idag njuter jag av en ångestfri söndag:)

Dagen har bestått av att jag satt uppe sent i natt för det första, vilket var skönt. Lite frihet :) Sedan sov jag till 11 ungefär och tog det lugnt några timmar. Vid två var jag på gymmet och körde på. Jag "klättrar" ju nu, hah. Eller ja, jag använder en maskin som ska motsvara det. Det känns riktigt bra och roligt. Komiskt är också att det finns en kvinna, iklädd rosa t-shirt och mjukisbyxor, hon är nog 45 minst. Absolut inget fel på henne eller så, men det roliga är att hon verkar konkurrera med mig. För det första så måste jag tillägga att hon "klättrar" med tyngre motstånd och jag klättrar snabbare. Men när jag höjer mitt motstånd så dröjer det inte mer än en minut innan hon har höjt sitt med..lite komiskt. Jag konkurrerar inte med henne, vad vinner jag på det liksom? Däremot om jag springer på rullbandet så kan jag erkänna att jag gärna springer lite fortare och längre än de runt omkring mig..men ja, det motiverar mig att springa på ;)

Jag har haft en jätte bra helg med väldigt trevligt umgänge, bra film, mycket musik och bra träning. Nu är jag laddad för en ny vecka ;)

Hoppas ni har haft en bra helg!

image77

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback