Dofter

image84


För någon dag sedan kom jag in i mitt nya rum och hittade min sovtröja. Eller ja, det är ett långt linne och en lång t-shirt. Jag tog upp den och kände lite plötsligt min egna personliga doft. Det är inte så vanligt att man gör det men det var en rätt bra känsla. Så kom jag och tänka på det här med dofter. Det finns ju massvis med olika parfymer, bodylotions, duschcremer osv..som gör att man doftar gott. Men sedan har man också sin personliga doft. Även den kan ju ibland vara en kombination av allt man använder. I alla fall så tyckte jag att mitt sov-kit luktade väldigt gott och jag har några andra dofter jag vill "presentera".

1. Doften av sin pojkvän, jag vet inte riktigt om det finns något som klår det. Det är för mig en känsla av kärlek och trygghet att känna hans doft.

2. Doften av mamma. När jag var liten och om mamma var bortrest eller så var det bästa att sova på hennes kudde eller låna en tröja som luktade mamma.

3. Doften man känner när man kommer hem. Den speciella och trygga doften av hemma. Det är härligt det.

4. Doften av något man verkigen tycker om. Här syftar jag på barns snuttefiltar och gosedjur. Tvååringarna här i huset luktar väldigt mycket på sina snuttefiltar och så fort det är sovdags är de framför näsan. Ser väldigt gulligt ut.

Sedan måste jag bara som en extradoft säga att doften av frukost är härlig. Även om jag inte dricker kaffe så är det mysigt att vakna och känna doften av kaffe och rostat bröd. Mums! Då vill man gärna gå upp :)

Har ni några speciella dofter som ni uppskattar?


Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: haha ja du får uppdatera dig om båda regelbundet =) hehe tack desamma!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback