Sommar och sol and Sex and the City!


Ohh, nu är jag lite harmonisk i kroppen! Lördagen bjöd på ett Au Pair möte i Monmouth Mall, cirka 20 minuter från mig med bil. Jag hade aldrig kört dit men det gick som en dans och solen sken så det fanns inget att klaga på. Där mötte jag Sara (inte Sizzle utan en annan) vi köpte biljetter och satte oss ute på trappen för att lapa lite sol. Några killar gjorde tappra men meningslösa försök till att få vårt intresse, de vinkade och log och vi "imiterade dem" och vinkade falskt tillbaka :P De körde ett extra varv och vinkade och log igen, nödvändigt?
Sedan kom resten av au pairerna och vi begav oss mot biosalongen och Sex and the City, så sjukt bra. Jag har aldrig kollat på serien men det behövde man inte ha gjort för att uppskatta eller förstå allt i denna film. Mycket bra gjort tycker jag. Sen slipper jag känna att jag spenderat 10 år på en serie med, även om den säkert varit bra.
Därefter blev det glass och lite snack, helt okej. Glassen var det bästa :P Sedan åkte jag hem och åkte ut och satte mig i solen vid biblioteket. Fortsatte läsa min bok. P.s Jag älskar dig, lite snyft här och där, kan man göra annat när känslorna vallar över, inte bara av boken, men utan den hemlängtan jag känner, saknaden och kanske lite av den ensamhet som rymmer mig med?
Kvällen bjöd sedan på jobb från 7-12 pm, jag badade barnen men vi fick ett ryck allihopa och de började skvätta vatten på mig. Inombords är jag med ett barn vissa stunder och detta var en sådan stund. Jag började skvätta på dem i badkaret och de gav tillbaka, Nicholas (5) och Brandon (2), Julianna vägrade bada och hade fullt upp med att välja pyamas. I alla fall så vart jag helt genomblöt men lika glad för det. Och barnen kiknade av skratt åt att jag var helt blöt!

Sedan var det glass och sängdags, det gick smidigt. Därefter åt jag vindruvor (äntligen efter flera dagar utan!) och satte mig vid datorn. Föräldrarna kom hem och vi pratade lite sedan gick jag ner till mig. Sizzle ringde ( <3 ) och vi spenderade någon timma med att prata i telefon via msn. Det var riktigt roligt men mest bara skönt att prata med en god vän. Vi höll på att somna i luren när klockan passerat halv ett och bestämde oss för att lägga på.

Idag är det över 30 grader ute, jag ske bege mig ut i solen. Men ingen kräfta ska jag bli denna gång, nej, pepparkaka is the shit!

Sen ska jag prata med världens bästa Darre det har jag bestämt!

Nu blir det poolen hos grannen!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag. Måste. Se. Sex. And. The. City!!! hihi

2008-06-09 @ 16:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback