Seriöst?

I min lilla paus så här på eftermiddagen var jag inne en snabbis på www.corren.se (länstidningen för Östergötland) och fann denna artikel :

http://www.corren.se/archive/2008/6/17/jri5qslmgt8ow5w.xml


Jag måste säga att det känns lite småretande. Att en kvinna som den 23 augusti spelat mycket hög musik på bilstereon på Kungsgatan i Linköping ska betala böter, eller att det ens går till rätten. Okej, jag förstår att människor vaknade och blev störda, men ska det verkligen behöva gå till rätten för det? Finns det inte andra saker att ta i tur med? Och ska man anmäla varje gång man väcks av grannen då med, eller av alla maskiner som för ett jäkla oväsen på torget klockan 5 på morgonen när de städar upp efter gårdagen/natten? Eller varför inte bara somna om? Oh, detta går mig lite på nerverna. Somna om istället! Och jag kanske har missat viktiga delar i detta fall, välkomna att informera mig. Men nog ska det väl finnas viktigare/allvarligare saker att gå till rätten med än detta?


Kommentarer
Postat av: Anna

Herregud, va löjligt. Som om det inte finns en massa andra saker som kan väcka en mitt på natten. Det bevisar ju egentligen bara att vi börjar att gå mot en girigare värld:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback