I'm not like you

Okej, here's the deal. Och ja, jag vet det är lite halv fjantigt att komma in med engelska ord, fraser (whatever!) när man faktiskt skriver på svenska. Men då vill jag ge er ett råd ( ni som aldrig använder uttryck från andra språk än svenska) : Packa väskan, åk till ett annat land och utforska ett nytt språk eller fördjupa dig i det. För i ärlighetens namn så sitter vissa engelska/amerikanska ord, uttryck mycket bättre och beskriver på ett annat sätt än min nuvvarande svenska (hahah!). Kanske för att jag vänjer mig vid engelskan. Men så är det i alla fall.

Men ja, nu startar bloggen upp igen (var den stängd?).
Den senaste tiden har verkligen varit som en tumlande tvättmaskin. Saker har vänts upp och ner men framförallt så har jag stått där, ledsen, förvirrad, sårad och utan svar. Detta gäller inte en sak utan flera (logiskt?!). Och det har faktiskt varit ett rent skit väder som drog över mig. Men som ni vet. Efter regn kommer solsken, och det gjorde det väldigt snabbt efter att jag rensat huvudet. och istället för att fly, kommunicera. Och just nu, när klockan är 21.36 i USA på måndagkvällen den 2:a juni så är jag så sjukt glad. Tänk vad det kan ändras. Jag tänker inte gå in på vad som har hänt, för som vi alla vet så har folk alldeles för många tankar och åsikter och de orkar jag bara inte höra. Inte när det kommer till att anta, tycka och lägga sig i. Det spelar ingen roll om det är bra eller dåligt. Jag är sån, jag bryr mig. Jag kanske verkar väldigt självsäker och stabil, men sanningen är att även jag står där och vet varken bak eller fram ibland. Jag har mina fel, och vet ni vad det bästa med det är. Jag Ser mina Fel, jag Erkänner dem, försöker jobba på dem och lär mig utav dem. Och det finns det fler som skulle kunna göra.

Men vet ni, att inom loppet av en och en halv vecka så har jag gått mellan regn och solsken flera gånger. Och jag tror jag har rensat huvudet riktigt ordentligt för första gången på länge. Nu är jag klar i sinnet, inga mer frågetecken, nu. Nu tror jag att jag insett vad det hela har handlat om, och nu vet jag hur jag ska gå till väga.

Och sen såklart tänkte jag att jag skulle klargöra någon sak, för jag vet att ni undrar.

Inget har ändrats sen jag sist skrev när det gäller var jag är, vem jag är med osv. Det enda som har ändrats är att jag har rensat huvudet och att saker nu kommer bli lite lättare. Allt annat är som förut, men med mer solsken. Okej? Så om ni undrar, fråga istället för att anta, okej? :) :)


I'm not like you

Kommentarer
Postat av: e

hej! och tack för din kommentar!
vad skönt att höra att det funkat bra för er, det ger en annan lite hopp om en framtid =) haha nej då, det är klart det kommer att gå, men ändå härligt att höra om par som det går bra för =)

vad hittar du på i usa? vart i usa är du?

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback