Idag är en dag med riktig hemlängtan..

Dagen började vid 6.30 med en uppiggande dusch. Jag gillar inte att duscha på morgonen, inte före klockan 9 i alla fall! Men ja, man vaknar till rejält och behöver inte kämpa för att ha ögonen öppna och man känner sig riktigt fräsch. Så ja, det var väl en rätt bra start på veckan. Efter det flög tiden iväg och rätt vad det var var vi utomhus och pysslade, klockan var 10. Väl ute var det riktigt hett, nästan lite åskvärme där. Jag hoppas det åskar ikväll = mysigt! Sedan har vi som vanligt målat, lekt med lego, puzzlat och så. Brandvarnaren började tjuta och sa "Out of battery"..men jag plockade ner den och hade visst sönder en liten del på en klämma, dålig kvalité :P

Just nu sitter jag och tar det lugnt i soffan medan tvillingarna sover middag och Nicholas är i skolan. Skönt med en lugn stund men mysigt när de vaknar igen. Jag är ganska trött idag med, efter en rolig helg men slutar jobba vid 5, då hoppas jag på att få prata med Dario på Skype :)

Annars är denna måndag som sagt en dag med mycket hemlängtan, jätte mycket. Vill hem till min säng, träffa alla nära och kära och bara ta det lugnt. Ut och gå i Vallaskogen, sitta och fika nere på Ågatan, vara smakråd till Dario när han shoppar, ta kvällspromenader, kolla Beck på en söndagskväll och dricka O'boy, träffa Lisa (min storasyster) och uppdatera läget. Längtar verkligen verkligen hem, och otroligt mycket efter Dario...ständigt denna känsla att något (någon!) saknas..

Hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback