Smaksak

Lite shopping har jag hunnit med idag med ;) Efter att ha spenderat ett par timmar i Central Park var det dags för provhytten. Även denna gång fastnade jag på Esprit. Det var där jag fyndade mina nyaste jeans, underbara jeans btw! Det var på Macy's på jackavdelningen som jag hittade en jätte skön och snygg vinterjacka, från Esprit. Min väska, som jag köpte innan jag åkte till USA är med från Esprit, likaså min jul-outfit, hela paketet köptes där. Okej, jag låter som värsta Espritnörden, haha! Men jag har väl inte precis varit så intresserad av märket innan, har inte sett så mycket utbud av det. Men här finns det en hel del att fynda. Här är det ju så många affärer som är nya, det finns ju H&M och Esprit som man känner igen typ, annars är det mesta nyttt, vilket inte är fel. Jag går ju inte precis in och shoppar loss på Prada och Gucci när det kommer till kläder, inte riktigt min stil i klädsel, men andra kan passa bra i det..Men sen så är det ju lite andra priser där med..!
Det är en sak som är roligt här, att upptäcka alla nya klädbutiker. Hemma har man ju samma kedjor som man alltid haft typ. Klart man kan variera sig, men det känns inte allt för omöjligt att träffa på någon annan som har samma plagg. Här har det inte hänt so far och det finns lite mer att variera sig med, både när det gäller kedjor, men även med att kedjorna har mycket större utbud än vad de har hemma, så känns det i alla fall..

Jag har också kommit på att jag har två nya saker som jag på ett eller annat sätt "dras till", det ena är Esprit affärer, det andra är rätter med Mozzarella, jag har verkligen börjat att älska Mozzarella ;)

Någon som har något nytt som har fallit er i smaken?

Jag har även funnit en Face Stockholm i NYC, tack vare min kära mamma. Det finns tydligen tre i NYC, det är inte illa. Jag gillar verkligen deras smink och när man dessutom kommer till ett annat land är det inte alltid så lätt att hitta smink, eller ja snarare  svårt att välja  smink för de har så Många olika märken med alla möjliga produkter. Jag har alltid gillat Face Stockholm, men så här utomlands upptäcker jag ännu mer inom det så det blev lite påfyllning i sminkväskan. Mamma hade tagit med sig lite smink hemifrån Svea från Face redan så nu klirrar det i sminkväskan med produkter, det är härligt. Och nej, jag har inte 8 lager ögonskugga,läppglans och pudersaker, men jag tycker allt är det är roligt att "piffa till sig" ibland :)
Vad gillar ni för smink? Någon som har något att tipsa om?


image14

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback