Oj vilken dag!

Idag har varit en rolig och trött dag! Det började väl med att jag var lite halv trött imorse, är oftast pigg (!), kom dessutom på att mina föräldrar åkt hem, vilket gjorde starten på dagen lite smått tung. Det gick dock snabbt över och vändes till ett leende. Det är så roligt när barnen är vakna och inte ligger och sover allt för länge. Mysigast är det även på morgonen när de vaknar en och en, för då är det rätt tyst och lugnt och de vill gärna sitta i knät och titta på Teletubbies ;)
Dagen flöt på för fullt och det betyder att vi har roligt. Efter lunchen skulle jag kamma till Nicholas (femåringens) hår inför kindergarten och bussen som hämtar honom vid 12.40. Det gick lite segt med håret idag dock, så det tog en liten stund innan jag fick det på plats, haha. Tvillingarna hördes bra i början (vi var i köket, men våningen är väldigt öppen så det är lätt att höra och se varandra!) men sedan tystnade de till och jag tänkte inte så mycket på det. Men lagom när jag och Nicholas skulle gå ut ser jag vad de små trollen håller på med. De har klättrat upp på småstolarna i lekrummet för att få tag i en salva som man använder till att smörja in dem med när man byter blöja. Denna vita, tjocka kräm har de båda alltså i hela ansiktet, i delar av håret och Julianna har det även uppe i ena näsborren (haha!. De vart lagom förvånade när jag upptäckte dem men agerade stolt och tjoade för fullt, ungskruttar. Jag blev väl inte överlycklig eftersom jag vet hur svårt det är att få ut denna kräm ur håret, tack och lov hade de inte så mycket i håret!
Sedan gick jag med Nicholas till bussen efter att ha torkat tvillingarnas ansikten och gömt krämen! Jag var ute i knappt 5 minuter, och det är mina värdföräldrar som säger att jag ska lämna tvillingarna (2 år) innomhus och det finns inte något de kan skada sig på och de är oftast (?) väldigt lydiga, förutom när det kommer till att smeta in sig själva med saker, haha! I alla fall, när jag kommer in har de hittat på nya hyss. Denna gång har de tagit "repet" av blå plastpåsar och virat upp det och springer runt med det och sjunger typ, de har vält ut blöjorna över rummen, och sett till att sprida ut all plastmat som vi leker med, alltså typ plast pommes, över hela golvet. Roligt att städa för mig, för de skulle ju gå och sova middag. Vi hade ett litet "snack" och jag försökte att få de att inse att de gjort fel, vet inte om det gick in så mycket för de var så stolta, även på kvällen. Men vad gör man, det hjälper som sagt inte at skrika och gapa. Man får ta en puzzelbit i taget ;)
Det vart en hel del städning, öppnade ett fönster eftersom de där blåa plastpåsarna hade någon "inbyggd" doft som var väldigt stark.

Resten av dagen bestod med av en del hyss, tvillingarna är i en sån period nu, framför allt Brandon (pojken).

Under kvällen pratade jag en lång stund med min fina pojkvän Dario, och gissa vad!! Han kommer hit den 30:e, jag är helt jätte sprallig av det och längtar verkligen jätte mycket! Han bokade biljetter idag, nu kan jag bara räkna ner dagarna!
Efter vårt samtal åkte jag iväg till gymmet. Det var riktigt härligt. Jag sprang inte lika länge idag men oj, det kändes itne ens att jag varit borta från gymmet ett tag, skön känsla. Man kan ju hoppas att det känns så när jag vaknar imorn med, eller kanske blir det träningsvärk? Jag körde även ett par maskiner och massa sit-ups, Yeah!

Efter denna dag är jag rätt trött. Nu ska jag lösa en Sudoko innan jag släcker lampan och inleder min natt.

Hur har eran dag varit? Hade ni förresten en bra Nyårsafton?
image16
Vadå, de här två trollen hittar väl aldrig på bus?? Haha, snarare tvärtom, de busar alltid!



Sovgott

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alright vad kul vart i usa?
Jag funderade på att åka dit och studera innan mamma blev sjuk, har en tjej kusin som är i LA nu som kommer vara där i några år och plugga.
Ja angående polismannen så är det sjukt att han inte blev uppsagd.
Kvinnomisshandlare till snut.
Kanske looptroops text stämmer endå, "Våldsamma poliser gör ju bara sitt och dem gör det bra terrorister i uniform på uppdrag av sveriges stat, mår du bra gris när du spöar klottrare och går hem till frugan efter jobbet med en hobby som blottare"

haha..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback