The Family Stone


När jag gick i femte klass la jag ett hjärta i ett skåp i skolan som tillhörde den killen jag var kär i, ( om man visste vad kärlek var då hehe).
De senaste tre åren har jag spenderat alla hjärtans dag med Dario men detta året hade jag dejt med Sara :)

Det blev taccos, lite choklad och film. Eller det var i alla fall tänkt att vi skulle se på film men det blev prat för hela rullen och vi bestämde oss för att se filmen idag (fredag) istället . Det har vi även gjort tillsammans med kinamat.

Jag kan även bekänna att jag ibland förvånas över att jag tappar svenskan under min tid här. Jag var bra på att stava förut och behövde aldrig fundera eller så men nu måste jag erkänna att det inte alls är lika enkelt och att jag tappar ord och meningsbyggnad eller böjningar typ. Det låter kanske fjantigt men det är sant. Inte så att jag pratar konstigt eller får tänka innan jag pratar men det kommer tillfällen när det känns som det hoppar grodor ur munnen ( äcklig tanke!). Jag skulle säga kinesiskt igår men det jag sa var kineskt. Det är allt lite komiskt, men ja, det kommer komma tillbaka lika snabbt sen och det är ju alltid roligt att få sig ett gott skratt åt hur man pratar!

När vi ändå är inne på prat kan jag väl lika gärna spinna vidare..Jag pratar ofta i sömnen men alltid på svenska. Jag har väl sagt enstaka ord på engelska eller så (innan min USA-resa) men under veckan som min pojkvän var här fick jag bara fram engelska när jag var så där precis nyvaken att jag knappt visste vad som var "fram eller bak" det var när vi vaknade efter en eftermiddagslur med rullgardinen nere som engelskan kom flygande,.komiskt och pinsamt!

Trevlig torsdag, trevlig fredag, mindre bra film, nu kommer helgen :D



Ha en jätte härlig helg!


image48

Helt okej, men njee inte riktigt min smak..någon som har sett den?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback