Frisören, en amerikansk mardröm?


Nä fy vad dålig uppdatering det har varit på denna blogg. Har tyvärr haft fullt upp med allt från jobb, skola, och besök = NYC..! Men oj så roligt jag har haft det och det är väl skönt att man har ett liv utanför bloggen med, eller vad säger ni?

Men nu är det dags att vakna och sätta igång och jag kan berätta att jag för en stund sedan kom hem från frisören. Sedan tidigare tycker jag inte speciellt mycket om att klippa mig eller allmänt gå till frisören. På något sätt känns det alltid som att förväntningarna är höga och det blir sällan som man trodde. Det kan gälla allt ifrån vilken frisyr man klipper, om man färgar håret osv. men allt hänger på resultatet. Ibland blir det för kort (har hänt mig ofta!), du ser inte tillräckligt stor skillnad på färgen, det är olika längd på håret när det bör vara samma osv. Och det är ju inte så mycket man kan göra åt det heller när problemet väl dykt upp. Därför undviker jag att gå till frissan. Andra går varannan månad. Jag går kanske några gånger per år..Och jag har faktiskt klarat mig bra. Har inte ett kråkbo på huvudet och har varit nöjd med färgen, uppdaterar färgen mer än längden. Nu däremot, sedan jag kom till USA har mina fördomar och min så kallade skräck för frisörbesök ökat. För det första så de salonger du hittar ligger på stora, och då menar jag inte NK eller Åhlens i Stockholms storlek utan stora gallerior. För det andra finns det säkert två eller tre stycken salonger och där finns det säkert 10-20 olika frisörer som tar första bästa kund typ. Desvärre har frisörerna ganska trist inställning och attityd här vad jag har erfarat. Hemma är det glada och pigga människor men här är det banne mig motsatsen. Känner inte att jag behöver utveckla mer, det är helt enkelt inte roande och uppiggande att gå till frisören utan det känns mest som de klagar över att de jobbar och bara vill hem, bryr sig inte mer än så..

Den första och enda gången jag klippt mig i USA vart min totala räkning över $ 220, dvs över 1300 kronor typ, och jag kan tala om att jag knappt såg vad hon hade gjort. Jag köpte visserligen dyra produkter som var grymt bra, men bortsett från de kostnaderna så fanns det inget som förklarade hur det kunde bli så dyrt för det hon "åstadkom". Idag ser jag verkligen hur illa hon klippte och de slingor hon gjorde får man leta efter. Men struntsamma, dit går jag inte igen. Har ju dessutom flyttat..
Men idag var det dags o piffa upp håret. Har gjort massor med blonda slingor i håret och det känns verkligen uppiggande och så mycket bättre än sist. Saxen var jag inte intresserad av, känner mig tryggare med den själv än med amerikanerna, för tillfället i alla fall. Så idag skulle jag kunna fira för att det blev bra och lyckat!

Kanske lägger upp en bild eller två ;)


image52

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: då vet jag, tack så mkt för ditt svar :) kul att veta allting!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback