Dags att släcka, men Times Square lär lysa hela natten..

Nu är det egentligen läggdags. Jag hade som vanligt planerat att krypa ner tidigt och släcka innan klockan 23.00 men icke denna kväll heller.
Jag kom hem hyffsat från gymmet efter att även ha inhandlat gurka,körsbärstomater, ananas, majs och keso. Mycket gott om jag får säga det själv. En fruktig och mättande blandning och för den som räknar kalorier är detta varken fyllt av kolhydrater eller fett..men ja, lite basilika och en gnutta paprikakrydda hade jag i med. Smask!

Idag har jag även tagit tag i mitt nya liv på gymmet. Har börjat tröttna på att springa på rullbandet. Har ingen o tävla med längre. När jag kom dit i tisdags var det redan massor som hade sprungit ett tag så när jag hade värmt upp hade i stort sett alla varvat ner och promenerade istället eller redan gått av. Tråkigt. Jag har dessutom svårt att titta på tv och springa. Jag vill ha bra musik, ett bra tempo och något som får mig att springa fortare..finns inte det tröttnar jag rätt snabbt. Sen kanske jag var lite extra omotiverad i tisdags eftersom det var första gången på 3 veckor minst som jag var på gymmet. SIst jag var där var jag i riktigt bra form och hade höjt nivån rejält vilket gav väldigt mycket energi. Att sedan då komma tillbaka och börja om lite segt är inte så uppiggande. Så idag blev det en ny start. Jag tog tag i mig själv och bestämde att jag skulle utforska en maskin jag länge har spanat på. Kan inte riktigt förklara hur den ser ut men när man "trampar" på den så motsvarar det, beroende på vilket level man väljer, klättring, skidåkning, step osv. Jag kan bekänna att jag är nog en av de sämsta på aerobics och jag tröttnar snabbt på att köra maskiner där man "går i trappor" och liknande övningar men desto bättre på typ kickboxning så detta var lite av en prövning för mig och jag var osäker på om jag skulle gilla den. Jag Älskade den!! Desvärre gav instruktören mig lite fel information i början så jag visste inte hur man bytte aktivitet. Men nu har jag desto mer att se fram emot! 30 minuter trampade jag på och jag skulle enkelt kunna fortsatt i 30 minuter till. Men en början är en början och jag känner i benen att jag har tränat. Skönt!

Lönen har jag fått idag och imorgon blir det banken för att förvara de lite bättre än i en låda haha. Sedan ska helgen spenderas med Åsa och det ska verkligen bli riktigt roligt!
Jag måste säga att jag saknar New York lite. Har varit där så mycket de senaste månaderna att jag faktiskt saknar staden, är det normalt?? Det beror säkert på att jag inte har någon annan stad att direkt åka till och shoppa eller ta en kvällsfika. Men då finns NYC där på helgerna för en och ställer upp ;)

image54

Times Square by night..



image55

Ser ni Spindelmannen? ;)

Men ne, nu får jag släcka i alla fall.

Sovgott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback