Nya tider

Ny vecka, nya tider, nya vanor och nytt folk?

Det märks att vardagen har börjat i Linköping. Semestern är slut. Staden vimlar av studenter, (cyklar ÖVERALLT på stan) och man hör nollorna sjunga för att invigas på gymnasiet. För första gången får jag "uppleva" hur det är att inte vara delaktig i skolan. Varken gymnasiet eller universitetet. Man känner sig nästan lite ensam. Inte för att jag känner ett stort behov av studier eller så, mer den gemenskap det tillför. Men ja, den vardag jag har haft i Sverige har mest innehållit jobb. Nu vaknar ju den normala rutinen till liv.
Jag längtar tills favoritprogrammen börjar visas på TV, lördagsfilmerna, kvällspromenader och att gå ut från bion mitt i natten och mötas av snö. Jag längtar lite efter höstens mysiga stunder. Men ja, jag skulle gärna uppleva en och annan grillkväll, eller en och en annan dag vid stranden. Det känns dock rätt så avlägset just nu. Sommaren verkar ha passerat? Igår var min cykelsadel fuktig, som den blir av höstens kyla, klockan 20.00. Då kom känslan av höst. Men å andra sidan kände jag en enormt stark doft i dag, det doftade utomlands? Vad är detta för förvirrande årstid?

Höstens vardag kommer innebära jobb för min del, lite studier kan komma inkluderas, men även en del friskis&svettis, känner suget efter rullbandet!

I september ska jag vara hundvakt åt min systers och hennes familjs hund Dexter. Jag och Theo (min systerson) var ute och busade med honom idag, otroligt härligt. Det blir joggingturer med Dexter då, och en massa bollkastande. Låter det inte härligt?




I'll see you soon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback