Vilken helg!

Okej, nu ska jag försöka att inte skriva 200 sidor om denna helg som passerat, men det är svårt för den var grymt rolig!
Helgen har som sagt spenderats på Silver Bay där jag på ett alldeles utmärkt sätt har fått ihop 3 av de 6 credits jag ska läsa under mitt år i USA. För de som missat att jag läser en annan kurs under våren, nämligen uppsatsskrivning med amerikaner så vet ni det nu, den kursen ger mig de övriga 3 creditsen ( kan man säga så?)

Men i alla fall så började fredagen med att jag tog bilen, hittade en enda liten parkeringsplats vid tågstationen men den passade mig perfekt. Tog mig utan hinder upp till Ho-ho-kus ( låter som hokuspokus!) där jag blev mött av den andra Jennifer och nu var vår roadtrip på gång. Sara och Rebecka anlände och vi alla hämtade upp Jennika. Tänk er fem  svenska  brudar  ihoptryckta   i  en  bil  med  Basshunders  - Now you're gon spelandes högt i bilen. Det var bara början!
Resan upp till staten New York, mitt inne i skogen i ingenstans men vid en otroligt vacker sjö, tog 6 timmar, men skulle tagit 4. Men hallo, vi måste ju ha 5 pinka pauser, lite ätpauser och tankapauser med!

image131

När vi väl kom fram till Silver Bay vart vi lite förtrollade över hur fint område det var, det var liksom som ett amerikanskt sommarläger, typ dirty dancing stil. En stoor och vacker huvudbyggnad omringad av gräs, grusvägar och massa med andra hus lite här och där, vid en sjö. Kan det bli bättre?

Vi märkte vid incheckningen att endast jag och Rebecka blivt placerade i samma rum och Sara var överlycklig (eller inte!)  när vi upptäckte att hennes rumskamrat var en tysk kille. Han verkade veta hur han skulle skrämma iväg Sara för hela rummet luktade korv, (inte så charmigt) när vi var där på besök nummer 2 då han var försvunnen. Sara intog därefter vårt rum och snarkade så fint brevid mig i sängen, vilket par!

image132


image133

På fredagen gjorde vi även världens upptäckt när jag snokade i det rummet som Sara skulle ha bott i. Jag hittade en mystisk dörr och bakom den fanns ytterligare en dörr. Den öppnades i all förvåning och där stod två svenska killar, Emil och Fredrik. Dessa umgicks vi med helgen ut, riktigt roligt!
Kvällen avslutades därefter med middag och bekantning.

image134

Lördagen - efter en lång dag och en sen natt blev det inte så mycket sömn och att vakna av en galen väckarklocka är inget jag gillar alls. Men lördagen hade mer att bjuda på!

Frukos
t - vilken lyxfrukost, världens buffé med pannkakor, äggröra, frukter, flingor, bröd av alla möjliga sorter!

Fotokurs -  den gav ingen ny information direkt och det var kyligt.

Team buildning 
- nu lekte vi på för full rulle, bra drag var det från en av ledarna Albert och skuttade ständigt omrking :)

Lunch:   Åter igen en positiv överraskning med mycket att välja och plocka på.

Disco Dancing med Bob och Albert, samma ledare som på team building. Detta var grymt roligt och vi hade nu bra möjligheter att rocka dansgolvet på kvällen.

My Space och Facebook
-  ja, nödvändigt vet jag inte, inte så lärorikt heller, men skoj!

Mellan session 3 och 4 fick vi även se en elstolpe falla ner och starta en rätt rejäl brand. Det blev ganska snabbt kaos och högljudda tjejer från Sydafrika skulle bestämt styra, de tyska killarna visa vad de gick för, ledarna höjtade både hit och dit, svenskorna agerade fjortis och stackars Bob ville bara ha en öl. Men ja, branden den slocknade och livet återgick till lektioner..

Middagen  bestog av improviserad teater, lite olympiad och härlig glass till efterrätt. Sedan var det lite slapp tid vilket var skönt som uppladdning inför en händelserik kväll.

Kvällen bjöd på disco där vi rockade loss till lite blandad musik, det blev en spökrunda jag sent kommer att glömma, en mycket vacker måne på himlen och ett spökliknande ljud på vägen till vårt hus, som låg typ längst bort.

image135

Söndagen kändes lite deppig från början, vi ville ju inte åka hem! Men återigen fick vi en härlig frukost (jag fick inga pannkakor, tusan!)

Vi körde självförsvar vilket bjöd på ett antal skratt och några stön som skulle föreställa skrik, men vi lärde oss allt lite knep. Därefter hade vi American Poetry, ja jag vet det låter helt tråkigt. Men nej nej, detta var så härligt. SItta ute i solen och känna doften av sommar, lyssna på amerikansk poesi och ha en lärare som verkligen får dig intresserad. Det var kalas!

Därefter skuttade vi in i bilen och lämnade Silver Bay med låten som startade det hela (gissa vilken!), Now you're gone med Basshunter, yeeah!

Riktigt trevlig helg, en sån man kommer titta tillbaka på och le för sig själv!

image136

image137





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback