Söndag vs Måndag

Så var måndagen och den vanliga vardagen tillbaka. Slut på ledighet och sovmorgnar och dags att ställa väckarklockan på antingen halv sju om jag ska duscha på morgonen istället för på kvällen, eller klockan 06.50 om jag bara ska upp och börja jobba direkt.

Gårdagen var helt okej. Skapligt trist och grått ute men idag är det ännu värre :P Jag var inne större delen av dagen, pluggade och var social med kompisar på msn. Sedan på kvällen träffade jag Elvira och Sara, vi åt och var på bio. Såg filmen Baby Mama, kan rekomenderas. Under reklamen innan filmen visades en trailer till den kommande filmen The Strangers, och jag blev så taggad och livrädd på samma gång, den filmen vill jag se, jag kommer säkert bli jätte skrämd, men det är väl därför man ser skräckisar? Vad säger du Sizzle, lust att vara min dejt på den filmen?

Avslutet på kvällen var inget vidare men till sängs kom jag i alla fall.

Denna dag har tvillingarna (2,5år) varit i luven på varandra från att de började leka. Morgonuppvärmningen idag var att titta på när Elmo tränas att gå på pottan , Jippieee :P Men därefter har de "slagits", retats som sjutton, tagit saker från varandra 457 gånger, skrikit och haft sig. De har inte lyssnat alls och efter varje Time-Out så har de börjat direkt igen. Inte roligt alls! Nicholas och jag byggde på hans Lego-projekt men fick inte så mycket ro eftersom jag fick avbrya slagsmålen :P Men ja, det vart ju inga bitmärken på dem i alla fall, men attans vad de retar varandra. Vid lunch blev det bättre och det var riktigt skönt när de hade gått och lagt sig för sitt nap och Nicholas åkt till skolan. Nicolas var helt utan besvär idag, det räckte med de andra små trollens hyss.

Som tur är så har jag världens finaste pöjk som stöttar när det är lite tröttsamt. Vi satt och kackla i över en timme utan att tröttna och det fick mig på grymt bra humör. Några tappra försök att få mig hem lyckades han med och vi båda vädrade ut om livet. Han om sina basketmatcher och hur det är att se lagen han hejjar på åka ur finalspelen och jag om senaste skvallret från USA plus lite annat :P Vi är helt enkelt en grym ekvation, D+J= X haha!

Eftermiddagen/kvällen kommer innehålla plugg och träning. Sedan ska jag åka och köpa mig nötter, ett stort lass med ska det vara, som räcker i veckan. Funderar på om jag ska köpa vindruvor med men jag får se. Kanske skulle ta mig min nyttiga Kina mat idag med? Kyckling och grönsaker, mumma!

Ha det gött, pussss


Måndagen vinner lätt över söndagen!


image141

Kommentarer
Postat av: Sara

Hmm, vi får väl se om jag vågar (A)
Men jag vill alltid vara din dejt, det vet du :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback