Frukostdags

Nyvaken. Klockan är 11 och jag är pigg. Ligger och drar mig lite och låtsas att jag läser morgontidningen genom att kolla datorn. Bara för att jag försöker dra ner på kolhydraterna och köra på en metod som heter Low car - High fat, ja den som Blondinbella kör med, så blir jag extremt sugen på bröd. Jag gillar att vakna till rostat bröd på morgonen! Och är jag hungrig som en varg när jag kommer hem från gymmet så är det samma sak igen, BRÖD! Men, det är ju mest för att det är så mättande..men jag håller i mig nu i alla fall. Jag tror verkligen att man kan må bättre och ha en hälsosammare kost utan kolhydrater, i alla fall om man minskar på de. Jag kommer nog få bröd någon gång och säkert äta lite pasta/potatis eller ris. Men inte i stora mängder och inte varje dag..jag provar så får vi se helt enkelt.

Nu när jag ligger och drar mig i sängen finns det något jag längtar efter. Det är att ha D här bredvid mig. Det är så gött att ha någon att vakna med, ligga och titta på när han fortfarande sover eller vakna av att han ligger och tittar på mig. Bara mysa i sängen tills man känner sig redo för en frulle. Det ska bli härligt att få vakna intill honom när jag kommer hem!

Men om jag skulle ta tag i frukosten då, hmm..undrar vad jag kan äta denna morgon..?
image140

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback