Vi är väl alla olika

Hade verkligen sett fram emot ett nytt avsnitt av Grey's anatomy ikväll när jag kom hem från gymmet. Men illa som det var så visade de bara repris. Amerikansk tv = repris tv! Det är en sann sak..

På gymmet idag var det en man, över 54, som typ joggade i skjorts och skjorta..inte nyköpt precis men ändå. Jag börjar verkligen fundera lite på detta, är det så att amerikanarna har en helt annan stil på gymmet än folk i Svea? Hemma går ju folk garanterat i träningskläder..Jag har i alla fall aldrig sett någon med skjorta, jeans eller vanliga uteskor som man verkligen inte går på rullband med. Men detta är något jag verkligen tycker är intressant. Vi människor är olika och har alltid varit det. Tänk vad tråkigt det skulle vara om alla hade samma stil, samma personligheter och så vidare. Alla påminner om varandra, eller alla är väldigt lika. Hur kul skulle det vara på en skala liksom?
För övrigt tänker jag lite på att folk borde sluta dömma varandra efter utseende. Folk placerar varandra i kategorier känns det som: blondin, brat, fjolla, snobb, sunkis, modefreak, player osv. Vad tjänar det till? Okej att intryck har en påverkan på folk men det är inte samma sak som när man ser någon. Jag är väl inte mindre skyldig jag heller, man tänker tankar när man ser människor. Vissa behåller de för sig själv, andra måste genast uttrycka sina tankar och åsikter om en person de sett under 10 sekunder (max) som de egentligen inte vet det minsta lilla om. Varför gör man så? Varför bryr vi oss så mycket om hur andra är istället för att fokusera på oss själva? Eller är det det vi gör? Tänker på oss själva hela dagarna och dömer andra istället för att se våra egna problem? Därmed inte sagt att alla är fyllda med dåliga saker, men ingen är perfekt eller hur? Jag tycker i alla fall att vi ska se lite mer positivt på de vi möter, och inte bry oss så mycket. Folk förvånar en alltid, både positivt och negativt och man behöver inte älska alla för vi är alla olika, men måste man gå och ha huvudet fullt av fördomar och hat för det?

Ja, det var dagens.,,ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback