En lördag i USA

Så var helgen äntligen här. Jag har längtat hela veckan efter att få sova ut och gå upp när jag vill. Det var precis vad jag gjorde idag med!
Jag åt frukost och åkte iväg till Freehold Mall, 15 minuter bort ungefär. Det var sjuuuukt mycket folk där och jag letade parkering i 20 minuter typ innan jag parkerade på andra sidan gallerian..Galleriorna skiljer sig lite här i USA från hemma om man säger så. Hemma är de stora galleriorna i Stockholm, Göteborg osv. Här är de typ överallt. Och de är Mycket större än hemma!! De påminner även en del om varandra med samma affärer och samma typ av design eller asså hur man placerar affärerna i byggnaden. Man märker verkligen hur mycket folk det bor i USA!

Sedan har jag tränat i en och en halv timme ungefär. Det kändes bra men det var rätt dött på gymmet idag vilket är lite trist. Inte för att jag hänger med folk där men det är roligare när det är folk där. Sedan åt jag mat med familjen, vi beställde italienskt. Barnen hade fullt med energi som spred sig med glädje till mig. Kände mig rätt deppig innan. Jag ska nog försöka hålla mig borta från gallerian. Det är så trist att gå ensam när alla julshoppar. Man är i mitten av folkmassan men känner sig helt ensam..Ja, så känns det ibland. Men det går över precis som det gjorde idag.

Jag har även tittat på Hitta Nemo, haha, älskar den filmen alltså. Ingen vanlig mysig Sverige-lördag för mig idag. Det har jag inte haft på länge i och för sig. Det saknar jag. Jag saknar att se på film med min pojkvän. Eller titta på Idol på fredagskvällarna..Men jaa, jag upplever ju nya saker här. Men när man gått och längtat efter helgen så har man liksom ingen att spendera den riktigt med som man har hemma vare sig det är sin pojkvän, sina kompisar eller sin riktiga familj..Men jag ska inte klaga, men vissa dagar saknar man mer..

Nu ska jag titta på American History X..en film som placeras i kategorin " Grymt bra"!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback