En intressant dag!

Så har ännu en lördag passerat. Fredagen bestod av jobb, eller rättare sagt leka hela dagen och sedan bar det av till gymmet som jag anmält mig på. I torsdags när jag hade anmält mig så åkte jag och köpte lite träningsutrustning för att sedan återvända. Jag hade planerat att simma men det blev inte riktigt så. Jag gick in genom ingången, tog tre steg sen vände jag mot utgången och kände att " nee, jag kan inte"..så gick jag min väg och brummade hem. Jag vet inte varför men det har la att göra med att det är nytt där och jag verkligen inte hade någon aning om vart jag skulle gå. Var för blyg och feg helt enkelt. Men igår tog jag mig in och sprang på rullbandet. Jag hade varken mp3 eller vatten med mig dock av någon dum anledning så jag var väl där en timme sammanlagt..inte jätte mycket att hurra för men lite motion fick jag och jag kom ett steg längre. Det känns bra. Nästa vecka ska jag ladda för fullt med musik, vatten och annat som får igång adrenalinet! Det var trots allt väldigt skönt att springa!

Så idag är det lördag, ett litet tag till. Min kära underbara mamma fyller år idag och min pojkväns pappa fyllde år igår. Det kändes jätte konstigt att inte vara med på mammas födelsedag. På något sätt så mycket verkligare att hon fyller år utan mig än när jag fyllde år här. Hon är ju hemma och då känns det typ verkligare eftersom att alla andra är hemma utom jag. Här var det ju jag, från min familj då dvs.. men jaa.

Jag har varit på au pair träff idag och åkt skridskor för första gången på över tre år. Jag brukade vara bra men hade inte så mycket att komma med i början. Men det gick lite lättare mot slutet. Jäklans obekväma skrillor dock! Stenhårda, och för mig som är van med hockeyrör som idag åkte "tjejskridskor" var det verkligen en helt annan upplevelse.
Det tog ett tag att hitta tillbaka hem efter att ha skjutsat en annan tjej hem. Jag hade trots allt ingen aning om vart jag var. Men jag kom hem i alla fall. Betydligt senare än vad jag skulle. Det blev packat och klart på en kort stund och sen bar det av mot tågstationen, och mot Sizzle!

Nu är jag då hos Sizzle..inte många som vet vem jag menar men det är en mycket bra kompis här...som i verkligheten heter Sara. Sara = Sizzle jag= Jizzle.. Vi ska fira Hanukkah med hennes värdfamilj imorgon. Det ska bli roligt. Vi sitter här med varsin dator och har det gött!

På det första tåget idag satt det en skum man framför mig. Han satt och gungade och verkade helt nervös..Höll för öronen och tittade sig omkring. Jag blev lite nervös ett tag..Det har varit lite mycket skjutande av allmän befolkning på senaste. Skolor, gallerior och så vidare och helt plötsligt slog det mig att det kan hända när som helst. Inte för att jag inte tänkt på det förut men det har varit så mycket nu..Men mannen flyttade plats efter ett tag och jag överlevde första tåget.
Väl i New York City var det smockfullt på Pennstation och alla hojtade och flyttade runt sig och rusade som tokar så fort det ropades ut vilket spår tågen skulle komma in på. Jag satte mig intill fönstret på en tresits och i mitten satt en amerikanska som jag och kvinnan till vänster om henne började prata med. Kvinnan längst ut visade sig vara från Uppsala..jag menar seriöst. Hur stor är chansen?? Haha, men jaa det finns en del svenskar i USA med så.. Vi tre pratade hela tågresan, alltså över en timme om allt mellan himmel och jord. Det var riktigt trevligt!

En trevlig dag har det varit idag.

Kommentarer
Postat av: Sara

hejhej!
Jag har precis laddat ner O helga natt med Peter Jöback!
När går gränsen för för mycket julmusik? :P

106.7 FM Jennifer! Glöm inte det ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback